UTELIAS 1.0 - Uusista teknologioista intoa oppimiseen ja opettamiseen
Aiheen kuvaus
-
Osaamistavoite: Opiskelija ymmärtää virtuaalitodellisuuden erityispiirteet oppimisen kontekstissa.
Oppiminen virtuaalitodellisuudessa (kesto 6 min), erillinen linkki
Lisää oppimisen teoriaa opiskellaan "Oppimisaihion suunnittelu" -osiossa
Käytännön esimerkkejä
- HAMK Smart, KONE ja RayWorks VR-koulutussovellus -esimerkki.
- 3DBear, sähkö ja automaatio WondaVR -esimerkki: https://wvr.li/drmr21https:// https://drive.google.com/file/d/1zQ2QeQ9hXuvOLlqHp0IGbalKkB2S3cT8/view
- Learning Life – Mysteeri 24/7 on nuorten ammatilliseen kuntoutukseen tehty virtuaalinen pakopeli. https://store.steampowered.com/app/1811900/Learning_Life__Mysteeri_247/ Pelissä on kolme kenttää, joista ensimmäinen keskittyy asunnon hankkimiseen, toinen työ- tai opiskelupaikan hankkimiseen ja kolmas arjen hallintaan. Pelissä myös harjoitellaan arkipäivän rutiineja. Learning Life – Mysteeri 24/7 on Kajaanin ammattikorkeakoulun, Laurean ja Hämeenlinnan ammattikorkeakoulun tuottama ja Kelan rahoittama peli, joka on toteuttettu yhteistyössä alan ammattilaisten kanssa.
- Logistiikan alan koulutuksen uudistamista Puolassa: https://business.vive.com/eu/stories/wsb-university-and-vive-transforming-the-future-of-logistics-training/